onsdag 3 februari 2010

Lite mera shopping...

Då var hundbädden införskaffad också, det var nog bland det svåraste att hitta. Den ska ju vara mysig för hunden, lagom stor och samtidigt är det ju ett plus om den är fin att titta på, eftersom den alltid står framme.. Tillslut hittade vi denna på Granngården, hoppas Essie tycker att den är lika mysig som den ser ut! =)


Sen var vi på leksaksjakt, och när vi såg denna så tvekade vi inte direkt =)



Något som känns bekant kanske? =)

"To-do-listan" bockas sakta men säkert av, det är inte så mycket kvar nu att ordna inför lillskruttans ankomst.. Nu börjar nedräkningen timme för timme och jag har bara en arbetsdag kvar imorgon, sen är jag ledig för att fixa med det allra sista innan lördag! Tycker dock synd om lilla Essie, det är vansinne vad mycket snö det är i Skövde! Det blir inte lätt att träna på att bli rumsren med dessa snödrivor överallt.. Dock blir det nog inte så svårt eftersom jag har en sambo som nog skulle kunna vara ute länge och skotta upp stora ytor för damen som hon kan vara ute och leka på, tur att husse har ett stort hjärta... ; )

På tal om rumsrenhet så verkar hund-sverige vara uppdelat i två halvor när det gäller detta. Att gå ut och kissa på natten eller inte, det är frågan. Ena sidan anser att man måste lära hunden att på natten sover man, och inget annat. Att man kan få en hund som blir van att få gå ut under natten och detta kan bli problem när hunden blir äldre. Sen får man räkna med lite olyckor under natten men ju äldre hunden blir desto bättre går det. Andra sidan menar att hunden inte märker skillnad på natt och dag, varför får man inte kissa inne på dagen om man gör det på natten? Att man måste vara konsekvent med vart man gör sina behov oavsett vad klockan är. Jag kan förstå båda argumenten helt och hållet, det är svårt att veta vad som blir bäst för oss och för Essie. Kanske man får låta denna fråga vara obesvarad ett tag till och så får man känna efter när vi väl har fröken hemma. Är nog lättast så. Något jag i alla fall vet med säkerhet är att det kommer att bli mycket mys, bus och lek framöver!

3 dagar kvar, detta är så spännande!!

Ha det så bra! /Malin


2 kommentarer:

  1. Oj vilken fin säng! Jag ska ta ett litet snack med Essie om att man inte får bita på sin nya fina säng - vet inte om det hjälper dock :/

    Var det SÅDÄR den såg ut grodan?? Haha, vår är inte lika grön och fin längre och inte lika hel men den är sliten med kärlek av både små och stora fyrbenta.

    Jag tror Essie får både en matte och en husse med stort hjärta och det är jag så glad för!

    När det gäller "goda råd" får man vara glad om det bara finns två versioner. Vänta till ni börjar åka till klubben (eller för den delen - pratar med välmenande vänner och släktingar) då kommer ni att få lika många "goda råd" som antalet som tycker till om saken/frågan. Det gäller att sortera och hitta något man själv tror på. Av den anledningen kommer jag inte att kasta så mycket "pekpinnar" om hur man ska göra olika saker. Frågar ni mig kan jag säga hur jag gör och hur jag har hört/sett andra göra. Men man måste själv hitta "sitt sätt" och det kommer ni att göra.

    Ses snart /Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas er hemresa gick bra med fröken Essie. Önskar er massor av underbara år med henne.
    Kram

    SvaraRadera