måndag 1 februari 2010

5 dagar kvar!

Om 5 dagar hämtar vi äntligen hem vår lilla valp! Nu har nedräkningen verkligen börjat!

Vad mycket det är som ska planeras och inhandlas, mycket går ju naturligtvis att köpa allt eftersom, men man vill ju att allt ska vara perfekt när hon kommer...! =) Idag har vi varit på Djurmagasinet och Granngården och spenderat ganska mycket tid.. Det är fantastiskt vad lång tid det kan ta att bestämma sig för ett koppel, vi såg nog rätt roliga ut när vi stog och jämförde längd, tyngd och färg som om jordens överlevnad hängde på våra axlar. Eftersom jag är tjej så har jag ju naturligvis redan fått en vision av oss ute på promenad, självklart med det perfekta kopplet. Det första kopplet som inhandlades blev dock ett vanligt svart "valpkoppel", väldigt lätt och lite längre, i någon slags nylon som känns som att det i alla fall har en chans mot små vassa valptänder. Lite senare i en annan affär hittades dock det kopplet, det där perfekta, bruna, flätade läderkopplet som jag sett i mina tankar, så det slutade med två koppelköp idag... Det kopplet ska dock få ligga i tryggt förvar tills damen har lärt sig att gå fint... Så är tanken i alla fall... får se om matte kan hålla sig bara... =)

Det är kul att se hur mycket leksaker, godis i alla former som finns att tillgå, frågan är vem tanken är att det ska locka mest - hunden eller hundägarna..?


Bortskämd innan hon ens kommit hem? =)
Bild lånad från www.mrcollin.com


Som sagt är det inte långt kvar nu, 5 dagar, börjar bli verklighet nu! Den närmsta perioden kommer bli så spännande, det ska bli fantastiskt kul att få lära känna denna fröken närmare.

/Malin

1 kommentar:

  1. Så glad jag blir! Ännu en valp i Browserkullen som får en egen blogg :)

    Det här med att handla hundgrejer är inte lätt! Jag kommer på mig själv med att köpa leksakersaker som jag tycker är söta.....som om Tilda och Lyssa bryr sig :) De blir lika glada för en avlagd strumpa med en knut på. Men det ÄR roligt att shoppa!

    Essie lär nog behöva det lite mindre ömtåliga valpkopplet ett tag, massor med avlagda strumpor (så gör ett röj i strumplådan) och ben att tugga på. Det kliar i tänderna och det finns massor av härlig kamp i den lilla tjejen :)

    Ses på lördag!

    Kram Annelie

    SvaraRadera