tisdag 27 april 2010

Kennelträff!

Vill börja med att tacka Annelie för att hon fixat en sån härlig dag för oss alla! Var så kul att få ett ansikte på alla som man läst och hört så mycket om, och framförallt att få höra hur det gått med de andra valparna. Vad söta och duktiga (och stundtals väldigt väldigt skitiga) alla valparna var och vad inspirerande det var att få se de större hundarna spåra, uppletning, visa budföring mm. Tur med vädret hade vi också! =)



Fröken Essie - Lojocas Enigma

Acke - Lojocas Minimo


Loke - Lojocas Maxthon


Spira - Lojocas Gazelle

Amaya - Lojocas Amaya

Ja, valparna höll sig sysselsatta hela dagen, de busade, åt korv, testade att spåra och provade upplet. Igår var vi i skogen och testade spåra med Essie, det gick bra, hon verkade tycka att det var jätteroligt i alla fall. Först gick jag ut i skogen med trasan och sen väntade vi medan jag och Peter åt lunch sen testade vi spåret. Jag hann inte ens komma fram till dit jag stampade i början, hon hade hittat spåret direkt. Nosen i marken hela vägen rakt fram till trasan..! Vi testade några gånger till men då fick inte spåret ligga utan vi testade direkt. Det gick ganska bra, hon vek av några gånger men då stog jag bara och väntade tills hon hittade rätt. Den gången tror jag att problemet var att jag inte hittade någon bra båge att gå ut i, och att min väg tillbaka var för nära spåret. Blev nog lite för svårt då. En gång fick hon vänta bakom bilen så hon inte såg vart jag gick, men hon hittade direkt där spåret började i alla fall. När vi skulle åka hem så kastade hon sig ut i skogen igen mot där jag lagt spåret senast, hon ville mera den lilla skruttan =)

Ikväll blir det valpkurs igen, det ska bli kul nu när det är lite varmare i luften också. Ska be någon av instruktörerna ta en koll på tänder osv, för på söndag blir det utställning! =) Jag håller tummarna för att det blir fint väder och en mysig dag. Blir ett bra träningstillfälle för oss. Söt som socker är hon i alla fall så det spelar mindre roll vad domaren säger ; )

Får avsluta med en mindre söt bild på en trött fröken efter en lång och rolig dag i skogen i söndags;




Kram /Malin












3 kommentarer:

  1. Tack snälla för att ni kom. Essie var underbar! Skoj att läsa att ni "fick med er" något från dagen och att ni har kommit igång med spårandet - duktiga ni är!
    Hoppas vi kan ses snart igen!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Var det denna helg ni skulle på utställning?

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dig, det var jätteroligt att få träffa er andra som man bara hört o läst om. Vilka fina bilder du/ni tagit! Snor nog några för eget bruk, om det är okay? Kram Åsa

    SvaraRadera