onsdag 30 mars 2011

Nu var det länge sen jag uppdaterade bloggen! Dax för ett nytt inlägg =)


Tyvärr har jag inte så mycket nya bilder, man glömmer ofta att ta fram kameran om det inte är något speciellt tillfälle, och bilderna på mobilen vet jag inte hur jag lägger över på datorn ; )


Här i Hjo törs jag äntligen säga att det är vår nu. Ingen snö på tomten, snödroppar, irisar och krokusar tittar försiktigt upp i rabatterna. Mest skott och knoppar ännu, men på ett ställe på baksidan blommar det lila och påskgult för fullt =) Vi kom precis in från en längre promenad, det är lite kyligt i luften men det är alldeles underbart att det fortfarande är ljust ute halv åtta.


På söndag ska vi på första kurstillfället på aktiveringskursen som vi ska gå i vår! Vi kommer få testa på sök, spår (både person och blodspår), rapport och bevakning. Det ska bli så roligt att se vad hon tycker, visserligen vet jag att hon kommer älska vara ute i skogen med massa andra hundar, men det ska bli riktigt roligt ändå. Vi kommer hålla på i ca tre timmar per kurstillfälle och jag måste säga att det till viss del är av egoistiska skäl som vi går kursen, det ska bli riktigt skönt att komma ut i skogen och andas frisk luft. Man tar sig helt enkelt inte tid för det tillräckligt ofta.


Inför kursstarten har vi inhandlat lite smått och gott, ihopfällbar vattenskål, lämpligt kursgodis, extra koppel (till rapporten), tjänstetecken och en sele att spåra i. (Kan möjligtvis kanske eventuellt vara så att matte tycker att den här förberedande biten med diverse inköp är lite extra roligt....) Hemma fick i alla fall vovven leka fotomodell med sitt nya tjänstetecken och sele..





Essie posar framför kameran




Visar upp selen

och så bjuder vi på en glimt av vardagsrummet =)


Mitt i allt poserande så började vi trixa lite och med husse bakom kameran så fångades detta på bild;



Essie sitter fint!



Essie vinkar åt matte...

Essie går på bakbenen...

Nej, nu ljuger jag.. ; ) det blev visst lite bus också och då fastnade ett skutt på bild, men visst ser det ut som att hon går på bakbenen?!?

Nej, nu skämtar jag igen, klart hon kan gå på bakbenen.. Hon kan gå på lina också ;-)


Det var lite bilder från idag! Får ta och avsluta med en bild när Fröken säger hej då för denna gång!

*Essie vinkar åt kameran*
Ha det bra så ses vi snart!

Kram /M

4 kommentarer:

  1. Sååå skoj med nytt blogginlägg. Massor av fina saker till lilla fina Essie också, mm....det är skoj att shoppa ;)

    Jag är spänd av förväntan på att få veta hur det går för er på kurserna och vad ni och Essie fastnar mest för och väljer att vidareutveckla.

    Måste också säga att hon är snygg, riktigt snygg!!!

    Kram och tack :)

    SvaraRadera
  2. Lite till bara....så söt hon är när hon gör sina trix <3

    Du får gärna maila över någon bild ;) ;)

    Kram igen

    SvaraRadera
  3. Åh så fina bilder!! Eh, JAG gick på skämtet att hon gick på bak-benen! Är ju inte helt otroligt med DEN hunden och DEN matten ;) Hehe, jag kan riktigt se dig gå i affären och klappa med händerna över allt roligt du hittar..! ;) Hoppas (jag vet att..) ni får roligt på söndag!! Hälsa go-trollet!

    SvaraRadera
  4. Åh vad roligt med nytt blogginlägg! Så fin hon är lilla Essie! Rapport är jättekul, det är Spiras framtidsval ;) eller kanske mitt val :D

    Vilka trix! Ska också ta tag i trixen tror jag..

    Dröj inte för länge med nästa inlägg ;) kram

    SvaraRadera